[Bro] [Bro-Dev] Aide broDev

Johanna Amann johanna at icir.org
Sat Aug 29 13:15:26 PDT 2015

Hello,

since my French is a bit bad - English reply first. Most, if not all of
the tasks in your list seem to require an active in-path system like an
IPS system, not a network monitoring system like Bro.

Tasks like requiring a password for users that want to use the Internet or
only allowing certain servers to access DNS cannot be easily accomplished
with Bro.

That being said -- we recently started working on the NetControl framework
of Bro that allows you to install rules in certain switches/firewalls to
e.g. block traffic that is recognized as being malicious - you could
examine if that might fulfil your requirements; installation instructions
are available at https://github.com/bro/bro-netcontrol

--

Bonjour,

beaucoup, sinon tous les taches dans le fichier necessite une machine dans
le chemin de reseau. Bro est un logiciel qu'ecoute le resau d'ordinateur
passivement; donc Bro ne peut pas influencer le trafic dans le reseau.

Taches comme demander un mot de passe pour permettre des connexions sont
tres difficile d'accompiler avec Bro.

Mais -- recemment nous avons commonce le travail sur un nouveau systeme
dans Bro appelle 'NetControl'. Netcontrol permets, par example, de ne pas
permettre certain connexions. NetControl pousse des regles aux, par
example, pare-feux ou switchs. Les instructions pour l'installations sont
disponsibles a https://github.com/bro/bro-netcontrol

Johanna